Make a risk-free reservation

Lock in your low rate. There's no risk - easily cancel or change your reservation at any time.

Lone Star Storage - Willis - 14402 Fm 1097 Road West

14402 Fm 1097 Road WestWillis, TX 77318(512) 361-1686

2 out of 5 - based on 3 reviewsLone Star Storage - Willis - 14402 Fm 1097 Road West
Loading…
Loading…
Loading…
Loading…

How it Works

  1. 1. Select your unit

  2. 2. Reserve for free

    Cancel or change your reservation at any time, risk-free

  3. 3. Visit your facility

  4. 4. Move in

Make a risk-free reservation to lock in your low rate.

No payment until move in. Easily cancel or change reservation online.

Available Units

Unit Sizes
Make Selection
Amenities
Make Selection
Not sure what you'll need? Need help determining what are right for you? We can help!
unit icon
10' x 10'Unit
  • 1st Floor
  • Interior
$95.00per month
unit icon
10' x 10'Unit
  • Electricity
  • 1st Floor
  • Interior
1 left at$120.00per month
unit icon
10' x 10'Unit
  • Climate Controlled
  • 1st Floor
  • Interior
$135.00per month
unit icon
10' x 10'Unit
  • Electricity
  • 1st Floor
  • Interior
2 left at$135.00per month
unit icon
10' x 15'Unit
  • Outdoor Access
  • 1st Floor
$120.00per month
unit icon
15' x 10'Unit
  • Electricity
  • 1st Floor
  • Interior
$160.00per month
unit icon
15' x 10'Unit
  • Electricity
  • 1st Floor
  • Interior
1 left at$180.00per month
unit icon
10' x 15'Unit
  • Climate Controlled
  • 1st Floor
  • Interior
$180.00per month
unit icon
10' x 20'Unit
  • Outdoor Access
  • 1st Floor
1 left at$150.00per month
unit icon
20' x 10'Unit
  • Electricity
  • 1st Floor
  • Interior
2 left at$190.00per month
unit icon
10' x 20'Unit
  • Climate Controlled
  • 1st Floor
  • Interior
1 left at$219.00per month
unit icon
10' x 20'Unit
  • Climate Controlled
  • 1st Floor
  • Interior
$230.00per month
Customer Reviews of this Facility (3)
Shady business practice
Was told I would get a 10% discount because they kicked out half the people from another site they own and was told they would have a unit available with a week to go before I needed to be out of the other unit I called to see what was going on and was told oh sorry we don’t have any units available. A few days before I was to be out of the other I called and magically they hand a unit available. I was told I’d be put first on a waiting list for a bigger unit well it’s been several months I’ve seen several people get bigger units then when one I know was available I was told it was under investigation but when it clears I’d be able to get it so a few weeks go by and I ask about it and get told sorry that unit is available for rent then a week or two later someone is moving into said unit when I ask about it I get told yeah that is the owners friend they got the unit instead. Like wtf I’ve been waiting months for a bigger unit only to get pushed to the side everytime one becomes available. Sorry my money isn’t good enough for a bigger unit but I’m never late on my rent and I was charged for my unit before I was even able to move into it in the first place. Poor communication one person doesn’t know what they other person tells people. Have a restroom but tells everyone they don’t. You can’t operate a business to the public and not have a restroom. You can clearly see the septic tank lids right on the side of the building. Lots of lies and miscommunication with this facility only reason I’m still here is because I’m to busy running my business to have time to hunt down another unit somewhere else

Lone Star Storage - Willis - 14402 Fm 1097 Road West

Price - 3/5
Paperwork - 3/5
Service - 1/5
Cleanliness - 3/5

Manager's Response

I apologize your experience with Lone Star is not to your satisfaction. We have 14 other locations in the Lake Conroe area that you could have been moved to. Not sure why you weren't offered another location. As for the public restroom, the managers are correct. We do not have a public restroom available. There is a broken pipe under the climate control building that we cannot access until we can get the current tenant to vacate the storage unit. Please contact the main office if you have any other questions, we will be happy to help you. Thank you.
Poor property surveillance
I rented at the particular facility because I felt it was secure They have let me down

Lone Star Storage - Willis - 14402 Fm 1097 Road West

Price - 3/5
Paperwork - 3/5
Service - 1/5
Cleanliness - 3/5

Manager's Response

We apologize for any miscommunication that we have security on site. There is no security on this property. We only have cameras for surveillance. We do not offer on site security at any of our properties. There is always a risk anywhere you are, especially at a public facility. That is the reason we offer renters insurance as well as recommend you have insurance on your storage unit. Again we apologize for this unfortunate event.
Awful business practice
I have had my storage unit since October. First, I wasn't told or given the month discount they advertised, wasn't even told about the special rate or anything. I didn't care because I just needed a place to store things. In January, I had to cancel my debit card. I forget this was the card on file (totally my fault). I canceled the card on Sunday and the next day, instead of calling me, they called my mother in another state, told her I didn't give them my phone number (I did, I checked the form) and how I charged something but my card failed giving my mother the impression that I skipped out on paying this and she felt like they were a debt collector. When I called them, I left an upset message on their machine. I stated I was upset, I didn't swear or yell. I get a callback and the person cuts me off as I was starting to speak, gets pissy at me because I flat out told her if she didn't cut me off she would have heard the rest of my sentence saying Lone Star Storage. She proceeds to say I left a rude message and hung up on me. I am not staying there. I will move my stuff out after I pay for whatever days I owe.

Lone Star Storage - Willis - 14402 Fm 1097 Road West

Price - 4/5
Paperwork - 5/5
Service - 1/5
Cleanliness - 4/5

Manager's Response

Ms. Scaff, the manager had as a secondary on your lease agreement your mother's number. The only way to get that info is from you. It was entered into our system as the primary, by mistake from a new employee. It has since been corrected. If you did not want us to ever contact your mother, that phone number should have never been given to us. It is the managers responsibility to contact you in any way possible to get a new payment method before late fees and additional over-lock fees are added. You also called the incorrect office to complain. I overheard this conversation and the manger you spoke to did exactly what she should have done, end the call due to your profanity and disrespect. I apologize you have had a bad experience with Lone Star Storage. We will note your account you will be leaving.
Want $250? Leave a review to enter our monthly drawing for a $250 Amazon gift card.
Nearby Storage Facilities
11 more photos

RecNation RV & Boat Storage - Willis, TX - 11697 Cude Cemetery Road

11697 Cude Cemetery RoadWillis TX 773182 miles away

Starting at $198.00

10 Federal Self Storage # 13425 Cedar Hill Dr Montgomery TX 77356

13425 Cedar Hill RoadMontgomery TX 773563.9 miles away

Starting at $32.00

3 more photos

Bentwater Boat Storage

10121 W Highway 1097Willis TX 773184.3 miles away
5 out of 5 - Based on 1 review

Starting at $65.00

9 more photos

Tall Pines Storage - Little Egypt

11219 Little Egypt RoadConroe TX 773044.7 miles away

Starting at $52.00

9 more photos

Life Storage - Montgomery - Highway 105 West

15261 Highway 105 WMontgomery TX 773565.4 miles away
4.5 out of 5 - Based on 6 reviews

Starting at $38.00